środa, 25 lutego 2015

Przeziębienie w ciąży

No i stało się. Dopadło mnie przeziębienie. Od wczoraj mam katar i drapie mnie w gardle. Czuję się trochę osłabiona - z tego wszystkiego wczoraj położyłam się jakoś po 20.00 i przez całą noc budziłam się nie wiem ile razy. 

Jak wiadomo w ciąży nie można zażywać 99,9% leków, ponieważ nie były one testowane na kobietach w ciąży. Pozostają więc domowe sposoby... 

Podczas mojego pierwszego ciążowego przeziębienia na początku drugiego trymestru lekarz zalecił mi picie syropu z cebuli i cukru - niestety od małego nie znoszę cebuli i nie byłam w stanie pić tego wynalazku :-(

Teraz więc nawet nie będę próbować go robić. Od mamy mam naturalny sok z malin, który dodaję do herbaty czy wody. Mam też syrop Prenalen, przeznaczony dla kobiet w ciąży i karmiących oraz Sterimar - roztwór fizjologiczny soli morskiej do nosa. 

Co jeszcze pomoże mi na przeziębienie w ciąży? Liczę na Wasze porady. A tymczasem pozdrawiam z łóżka - mój kot Stasiek mnie grzeje, więc liczę że będzie dobrze! :-)

Na Staśka zawsze mogę liczyć, pilnuje żebym nie wstawała z łóżka :-)

Wasze rady na przeziębienie w ciąży:
  • moczenie nóg w gorącej wodzie,
  • mleko z miodem i masłem na noc (albo z miodem i 1-2 ząbków czosnku),
  • na ból gardła - wypita woda przegotowana na czczo z sokiem z cytryny i miodem, przygotowana dzień wcześniej,
  • miód z dodatkiem cynamonu,
  • na katar - inhalacje,
  • herbata z sokiem malinowym (domowej roboty),

19 komentarzy:

  1. A pisałam...nie zaziąb się...Zdrówka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale to nie od siedzenia na balkonie! a zdrówko się przyda, dziękuję!

      Usuń
  2. Mleko z miodem i masłem na noc i wymoczenie nóg w gorącej wodzie. Później skarpety i myk do łóżka! A na gardło wypita woda przegotowana na czczo z sokiem z cytryny i miodem. Koniecznie zrobiona dzień wcześniej. No i miód z dodatkiem cynamonu. Mi takie combo zawsze pomaga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ból gardła już na szczęście minął, ale resztę sposób będę dziś testować, dzięki!

      Usuń
  3. I jeszcze jedno cudny kocio :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prenalen (http://www.doz.pl/apteka/p5696-Prenalen_syrop_115_ml_150_g) + Fiorda (http://www.doz.pl/apteka/p63613-Fiorda_pastylki_do_ssania_o_smaku_czarnej_porzeczki_30_szt.). Sprawdziłam, polecam i zdrowia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prenalen używam a pastylki sprawdzę, dzięki!

      Usuń
    2. Prenalen używam a pastylki sprawdzę, dzięki!

      Usuń
  5. Również polecam gorące mleko z miodem przed pójściem spać ale z dodatkiem wyciśniętego ząbku lub dwóch czosnku. Mieszanka zabija, ale u mnie zawsze działa. Do tego wymoczenie nóg. Na katar stara i niezawodna inhalacja. Jeśli jest potrzeba to kilka razy dziennie.
    Powrotu do zdrowia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to już wiem co dziś wieczorem będę pić i robić! dzięki!

      Usuń
  6. tak jak powyżej, moczenie nóg i po za mlekiem z masłem i czosnkiem również herbata z sokiem malinowym jest dobra na rozgrzanie :)
    ps. danutakus@o2.pl chciałabym zasięgnąć rady odnośnie tych poduszek jak się lepiej poczujesz to się odezwij bo chciałabym zamówić :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje sposoby znajdziesz na blogu :) ja je stosowalam w ciazy. Zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaparz majeranek i pij! Kup też maść majerankową i posmaruj sobie pod nosem - od razu lepiej się oddycha.
    Zdrówka :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie polecam soku z malin bo może powodować skurcze i przedwczesny poród. Są takie leki Prenalen i są skuteczne i bezpieczne. Na katar woda morska. I nie bój się antybiotyków. Czasem lepiej raz wziąć antybiotyk niż chodzić z przeziębieniem przez tydzień. Najlepiej porozmawiaj z lekarzem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prenalen i wodę morską używam. A antybiotyk już brałam - na początku drugiego trymestru, dopadło mnie wtedy zapalenie oskrzeli :(

      Usuń
    2. Skurcze i przedwczesny poród może powodować ale herbata z LIŚCI malin a nie z samych owoców!

      Usuń