czwartek, 15 stycznia 2015

Planujemy sesję ciążową...

Z racji na to, że Tata Bąbla jest fotografem, praktycznie od początku ciąży wiedziałam, że czeka nas sesja ciążowa. Uważam, że takie zdjęcia to świetna pamiątka dla rodziców i już się nie mogę doczekać naszych zdjęć!

Sesję zdjęciową planuję wykonać w 8. miesiącu ciąży - nie chcę z nią czekać do końca, bo w ostatnich tygodniach ciąży z wielkim brzuszkiem ponoć bywa ciężko :-) mamy więc jeszcze jakieś 1,5 miesiąca na przygotowania, zdobycie ewentualnych rekwizytów i oczywiście - zebranie pomysłów. Na razie oglądam zdjęcia i szukam inspiracji.

Bardzo podobają mi się zdjęcia 'przed i po' i na pewno takie będziemy chcieli zrobić. Szkoda, że ze względu na porę roku nie będziemy mieć sesji w plenerze, tak jak ta kobieta!
http://www.keilajunephotography.com/
Wspólne zdjęcie z tatusiem też na pewno będzie i to nie jedno. Tylko kto nam je zrobi? :)

http://fotografiaciazowa.blanic.pl/sesja-ciazowa/

http://www.swiatloczuli.pl/

http://www.podstawny.com/
www.marcinkalka.pl
www.marcinkalka.pl


Bardzo podobają mi się też takie proste i zwyczajne zdjęcia - dobrze oświetlone i uchwycone są według mnie naprawdę magiczne.

http://www.katarzynapapieska.com/

https://www.pinterest.com/pin/375909900122136081/

www.monikareplin.pl
Zdjęcie w koszuli tatusia na pewno tez musi być :)
www.olgakrakowska.pl

www.fotohylinski.pl

Podobają mi się tez zdjęcia z przeróżnymi gadżetami:
http://dianaszczyrba.blogspot.com/
http://katarzyna-gabriela.blogspot.com/

Odważniejsze panie mogą zdecydować się na odważniejsze zdjęcia:
www.fotopracownia.com


A te bardziej wstydliwe mogą pokazać tylko brzuszek:
www.olgakrakowska.pl
www.swiatloczuli.pl

http://www.wronaart.pl/
a tu nasze zdjęcie :-)

Ile kosztuje taka sesja?

Oczywiście zależy od fotografa :-) Przykładowo Tata Bąbla za taką sesję bierze 350 zł - w tym przyszła mama dostaje 10 zdjęć w dwóch wersjach - wydrukowanej oraz cyfrowej. Z doświadczenia wiem, że zazwyczaj fajnych zdjęć podczas sesji powstaje więcej, więc zapewne końcowa kwota może być inna.

Jak się przygotować do sesji?

Na pewno warto przemyśleć, jakie zdjęcia byście chciały - w studiu czy w plenerze, a może we własnym domu? Warto pooglądać zdjęcia których w Internecie jest mnóstwo, oczywiście warto też porozmawiać z fotografem, bo pewnie on też będzie miał jakieś pomysły. Tuż przed sesją koniecznie trzeba się pozytywnie nastawić i nie bać zwariowanych pomysłów fotografa :-) bo taka sesja może być naprawdę fajną zabawą!

13 komentarzy:

  1. My mamy sesję umówioną na 24.01 więc już niedługo. Mam nadzieję, że uda się coś ciekawego skomponować. A jak już córcia będzie z nami to do kompletu zrobimy sesję noworodkową. Już się nie mogę doczekać :)
    Fajnie że masz prywatnego fotografa. Chociaż 10 zdjęć za 350 zł to dość sporo i za taką cenę bym się nie zdecydowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo to rzeczywiście niedługo! :) Pomysły na zdjęcia już macie? Sesję noworodkową oczywiście też planujemy, moi rodzice już nawet skupują różne gadżety do zdjęć, śmieję się że Oluś nie będzie miał czasu na jedzenie w pierwszych tygodniach bo będzie miał ciagle fotki robione ;)

      Usuń
    2. Na razie na sesję ciążową szukam inspiracji :) na sesję maluszkową zrobiłam na szydełku strój króliczka - czapeczka z uszkami, majteczki na pampersa z pomponem na tyłeczku i skarpetki :-) mam nadzieję, że z rozmiarem nie przeholowałam. Chociaż ostatnio spotkałam się z opiniami, że takie sesje maluszkowe to niepotrzebne stresowanie dziecka i że takie osoby nie mają serca i myślą tylko o tym, żeby zaspokoić swoje widzimisię. No cóż :-)

      Usuń
    3. na pewno trzeba zachować umiar i taka sesja noworodkowa nie może trwać za długo, no ale później jest niesamowita pamiątka. Ja na szydełku robić nie umiem ale już rozmawiałam ze znajomą, która obiecała coś nam zrobić na sesję :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. o proszę :) mój mąż też jest fotografem ale często jest tak że szewc bez butów chodzi :) czasem się okazuje że mamy mniej zdjęć niż robimy innym. Ciążową też robiliśmy, udało się dwie sesje w plenerze ale studyjnej się nie udało bo urodziłam miesiąc przed terminem. Tym razem też będziemy robić ale chyba tym razem już tylko w plenerze rodzinnie, jakoś bardziej mi się podobają. Są bardziej naturalne :) A odkąd się urodził Młody rozszerzyliśmy ofertę o sesje dziecięce ale to akurat moja działka. Super pamiątka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szewc bez butów chodzi - skąd ja to znam!! :-) ale w tym przypadku będę pilnować żebyśmy mieli sporo zdjęć - ja i maluszek :)
      sesje dziecięce też chcemy rozkręcić, najpierw na Olusiu będziemy ćwiczyć zdjęcia od małego, bo ze starszymi dzieciaczkami Marcin doświadczenie już ma :)

      Usuń
  4. Sesja musi być obowiązkowo, bo to świetna pamiątka! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia, super pomysł. A jaka pamiątka... na całe życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no dokładnie, mega pamiątka! Już się doczekać nie mogę naszej sesji :-)

      Usuń
  6. Ja strasznie żałuję, że nie miałam takiej sesji. Zdjęć z brzuchem mam chyba ze trzy tylko. Znaczy też chciałam zrobić w 8 miesiącu, ale z tego okresu to ja już posiadam zdjęcia miesięcznego dziecka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no niestety - takich rzeczy jak poród dwa miesiące wcześniej się nie przewidzi. Ale kto wie, może jeszcze będziesz mieć kiedyś okazję do zrobienia sesji ciążowej :-)

      Usuń